Tampere
02 May, Thursday
17° C

Proakatemian esseepankki

Mikä merkitys nimellä on yrityksesi brändille?



Kirjoittanut: Ida Laaksonen - tiimistä Apaja.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Kevät hujahti ja kesän tuulet puhaltaa! ☀️ Meillä on menossa mielenkiintoinen brändin luonti prokkis. Ollaan saatu kunnia keksiä asiakkaallemme nimi yritysilmeen lisäksi. Ennen kuin lähdimme ideoimaan erilaisia nimi vaihtoehtoja asiakkaallemme pidimme palaverin brändistä ja asiakkaan ajatuksista tulevaa yritystä kohtaan. On tärkeää saada monipuolinen kuva yrityksestä, yrittäjästä ja toimialasta. Nimen ideointi sujui aika mukavasti ja hyviä vaihtoehtoja saatiin useita. Nimi-ideoinnista heräsi ajatuksia, joita haluttiin jakaa myös tänne.

Voit pohtia ainakin näitä luodessasi nimeä tai uutta ilmettä:

? Mitkä sanat kuvastaa parhaiten brändiäsi? Millaisia asioita ja sanoja voisit yhdistää oman yrityksesi toimintaan? Erilaiset sanat assosioivat mieltä tietynlaisiin asioihin,

? Kuka on asiakkaasi? Kohderyhmän tunnistaminen auttaa luomaan brändin, joka tavoittaa asiakkaasi. On myös tärkeää, että brändi luo arvoa asiakkaallesi.

? Mistä asioista asiakkaasi tykkää? Entä mitä hän arvostaa? Asiakkaalle arvon luonti voi merkitä monia erilaisia asioita. Arvoa voi luoda vuorovaikutus ja palvelu.

Mistä sun yrityksen nimi on peräisin? Mood Visuals syntyi tamperelaisessa kahvilassa, kun pohdimme uudistusta yritykselle. Haluttiin, että nimi kuvastaa meitä ja toimintaamme, mutta ennen kaikkea haluttiin, että nimi on raikas. Nimen kautta vahvistui yrityksemme ilme, värit ja typografia. Nimi voi toimia siis hyvänä inspiraation lähteenä! ?

Olisitko valmis uusimaan brändisi ja vaihtamaan yrityksen nimen samalla? ??

 

Pohdintaa julkaisusta:

Moodin Instagram tili on ollut nyt hiljainen ja seuraavan postauksen tavoitettavuus hieman jännittää. Koen, että kesäksi on tärkeää luoda tavoitteet markkinointiin ja pohtia mitä tililtämme haluamme. Tällä hetkellä emme ole panostaneet hirveästi Instagramiimme ja välillä se tuntuu jopa turhalta. Selkeällä suunnitelmalla ja tavoitteilla on helpompaa pysyä postaus tahdissa. Tämän postauksen tarkoituksena oli kertoa jälleen meidän kuulumisia ja tuoda ajankohtaista ja erilaista meneillään olevaa projektia esiin. Haluan jatkossakin kiinnittää huomiota postaus aiheisiin ja antaa seuraajille Aina jotain hyödyllistä tietoa. Tilimme tarkoituksena ei ole ainoastaan itsemme tai palveluidemme esittely vaan ennen kaikkea tavoitteena on luoda arvoa seuraajille. Arvoa voimme luoda antamalla konkreettisia apukeinoja visuaaliseen työskentelyyn tai kertoa tarkemmin esim. brändistä. Nyt pitää tehdä suunnitelma ja alkaa toteuttamaan sitä niin pysymme tahdissa!

 

Julkaistaan seuraavaksi Mood Visualsin instagram tilillä: https://www.instagram.com/moodvisuals.fi/

Aihetunnisteet:
Kommentoi