Tampere
23 Apr, Tuesday
-1° C

Proakatemian esseepankki

MELIINAn brändikirjekuori



Kirjoittanut: Annaliina Jokinen - tiimistä Samoa.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
4D Brändimallit
Gad Thomas
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Olemme MELIINA -projektitiimin kesken pohtineet paljon MELIINAn tarkoitusta. Miksi teemme mitä teemme? Mitä ylipäänsä haluamme tehdä? Miltä tulevaisuutemme näyttää?

Löysimme Tiimimestari -valmennuksen avulla loistavan työkalun, jolla voimme yksinkertaiseksi selkeyttää oman brändimme. Brändikirjekuori on työkalu, jolla brändin pohtiminen on hyvä aloittaa (Gad 2001). Käytimme paljon aikaa pohtiessamme projektia eri näkökulmista. Huomasimme, että aiemmin asettamamme visio ei ollutkaan enää meille sellainen, joka motivoisi meitä menemään eteenpäin. Jätimme sen toistaiseksi vielä hautumaan, sillä emme halunneet pakottamalla keksiä visiota, vaan uskomme, että se löytyy ajan kanssa.

Työkalu oli todella hyödyllinen ja pääsimme tiimimme kanssa hyvin eteenpäin brändikehitystyössä. Saimme kehitystyön hyvään vauhtiin ja tästä on hyvä jatkaa eteenpäin esimerkiksi visiota ja visuaalista brändiä pohtien.

 

 

LÄHTEET:
Gad, T. 4D brändimalli – menetelmä tulevaisuuden brändin luomiseen. 2001. Talentum Oyj

 

Aihetunnisteet:
Kommentoi