Tampere
04 May, Saturday
6° C

Proakatemian esseepankki

Visuaalisuuden tärkeys markkinoinnissa ennen ja nyt



Kirjoittanut: Toni Latosaari - tiimistä Kajo.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Markkinointi on muuttunut ja tulee muuttumaan vielä paljon tulevaisuudessa. Nykyään on yhä tärkeämpää käyttää mahdollisimman hyvin visualisoitua markkinointia yrityksen menestyksen kannalta. Tämä toki riippuu hieman yrityksen toimintaperiaatteesta ja sen kohderyhmästä, mutta aika harva yritys pärjää ylipäätään ilman markkinointia.

 

Kajossa olemme pyrkineet lisäämään visuaalisuutta hiljalleen esimerkiksi instagramiin, jossa lisäämme tietynlaisia kuvia tietyin väliajoin. Näin tavoitteenamme on saada fiidimme näyttämään visuaalisesti mielenkiintoiselta. ”Ennenvanhaan” ei käytännössä ollut väliä, mitä instagramiin postattiin, jos sitä edes oli käytössä. Olemme Kajon markkinoinnin suhteen menossa hyvää vauhtia eteenpäin, ja pyrimmekin jättämään hyvän pohjan seuraavalle MaVi-tiimille.

Visuaalisuutta on tärkeä hyödyntää myös muuallakin, kuin somessa. Niin näyteikkunoiden, kuin kivijalkakauppojen sisätilojen visuaalisuus on tärkeää. Sen tarkoituksena on viestiä jo ulospäin, mille kohderyhmälle kaupan tuotteet ovat tarkoitettu. Visuaalinen esillepano tukee yrityksen tuotekuvaa ja brändiä, sekä parhaimmassa tapauksessa myyvät tuotteen asiakkaalle. Hyvä visuaalinen esillepano tuottaa asiakkaalle elämyksen, joka taas edesauttaa myyntiä.

 

”EMC 2017 (European Communication Monitor) – tutkimuksen mukaan 94,4 prosenttia viestinnän ammattilaisista näkee, että visuaalisilla elementeillä on kasvava merkitys tulevaisuuden strategisessa viestinnässä”. Tutkimukseen osallistui yli 50 maata ja vastauksia lähes 3400.  Visuaalisuuden merkitys ei siis ole mikään vitsi enää. Siltikin, vaikka visuaalisuus koetaan tärkeäksi tulevaisuuden viestinnässä, vain 12 prosenttia vastaajista tunnistaa vahvuudekseen visuaalisen viestinnän. Tämä viittaa siihen, että kirjoittaminen on edelleen viestijöiden tärkein taito.

 

Lähteet:

http://www.deko.fi/palvelut/mita-saisi-olla/?gclid=CjwKCAiA0O7fBRASEiwAYI9QAt_pB1n4b92YM35do290IL_A96mZVSQ-1UETwJfx2HETtLbWXrW4DxoCKi4QAvD_BwE

https://www.marmai.fi/uutiset/globaali-selvitys-visuaalisuus-on-viestinnan-ykkostrendi-6661351

 

Kommentoi