Palvelumuotoilu?
Kirjoittanut: Atte Westerberg - tiimistä Apaja.
Hei! Olemme puhuneet koulussa paljon palvelumuotoilusta, mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa? Olen tutkinut asiaa lyhyesti ja tullut siihen tulokseen, että palvelumuotoilu koostuu käsitteistä: asiakaskokemus, asiakasymmärrys, asiakaslähtöisyys, palvelun tasalaatuisuus, palvelu- ja arvolupaus.
- Asiakaskokemus
Asiakaskokemus muodostuu kaikista tunteista, kohtaamisista ja mielikuvista, joita asiakkaalle on yrityksestä kertynyt ja se ohjaa voimakkaasti ostokäyttäytymistä.
- Asiakasymmärrys
Asiakasymmärrys on sitä, että palveluntarjoaja tuntee asiakkaansa ja ymmärtää heidän tarpeitaan. Asiakasymmärryksen kautta yritys tietää, miten voi auttaa asiakasta saavuttamaan tavoitteensa tai ratkaisemaan ongelmansa.
- Asiakaslähtöisyys
Asiakaslähtöisyydellä tarkoitetaan sitä, että asiakas laitetaan etusijalle ja asiakkaan yksilölliset tarpeet ja omat toivomukset otetaan huomioon.
- Palvelun tasalaatuisuus
Tavoitteena on antaa kaikille asiakkaille tasalaatuinen palvelu ja ostokokemus.
- Palvelu- ja Arvolupaus
Palvelu- ja arvolupaus tarkoittaa arvoa, jonka yritys lupaa tuotteen tai palvelun kautta asiakkaillensa.
Onko sinulla jotain lisättävää? Oletko tehnyt itse palvelumuotoilua? Onko sinulla neuvoja tuoreelle tiimiyrittäjälle palvelumuotoilusta?
https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6506582330516258816