Tampere
18 May, Saturday
10° C

Proakatemian esseepankki

Palvelumuotoilu?



Kirjoittanut: Atte Westerberg - tiimistä Apaja.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Hei! Olemme puhuneet koulussa paljon palvelumuotoilusta, mutta mitä se oikeastaan tarkoittaa? Olen tutkinut asiaa lyhyesti ja tullut siihen tulokseen, että palvelumuotoilu koostuu käsitteistä: asiakaskokemus, asiakasymmärrys, asiakaslähtöisyys, palvelun tasalaatuisuus, palvelu- ja arvolupaus.

 

  1. Asiakaskokemus

Asiakaskokemus muodostuu kaikista tunteista, kohtaamisista ja mielikuvista, joita asiakkaalle on yrityksestä kertynyt ja se ohjaa voimakkaasti ostokäyttäytymistä.

  1. Asiakasymmärrys

Asiakasymmärrys on sitä, että palveluntarjoaja tuntee asiakkaansa ja ymmärtää heidän tarpeitaan. Asiakasymmärryksen kautta yritys tietää, miten voi auttaa asiakasta saavuttamaan tavoitteensa tai ratkaisemaan ongelmansa.

  1. Asiakaslähtöisyys

Asiakaslähtöisyydellä tarkoitetaan sitä, että asiakas laitetaan etusijalle ja asiakkaan yksilölliset tarpeet ja omat toivomukset otetaan huomioon.

  1. Palvelun tasalaatuisuus

Tavoitteena on antaa kaikille asiakkaille tasalaatuinen palvelu ja ostokokemus.

  1. Palvelu- ja Arvolupaus

Palvelu- ja arvolupaus tarkoittaa arvoa, jonka yritys lupaa tuotteen tai palvelun kautta asiakkaillensa.

 

Onko sinulla jotain lisättävää? Oletko tehnyt itse palvelumuotoilua? Onko sinulla neuvoja tuoreelle tiimiyrittäjälle palvelumuotoilusta?

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6506582330516258816

Kommentoi