Blogiessee: Lipunmyynnin deadline lähestyy! Onko sinulla tarvetta majoitukselle synttäreitten aikaan?

Kirjoittanut: Susanna Leinonen - tiimistä Eventa.

Esseen tyyppi: / esseepistettä.

Synttäreitten lipunmyynti on lähtenyt käyntiin hyvin ja suunnittelutkin ovat hyvällä mallilla. Kevät on vaihtunut kesäksi ja tuntuu, että vauhti vain kiihtyy. Toivottavasti teillä kaikilla siellä on myös loistava fiilis alkavasta kesäkaudesta ja aurinkoinen mieli.

Tulin muistuttelemaan, että alumnilippujen myynti on avoinna enää 30 päivää! Olethan siis jo ostanut lippusi akatemian historian upeimpiin bileisiin? Kaikkien 21.6. mennessä lippunsa ostaneiden kesken arvomme kolme kymmenen kerran päiväpassia Toiselle Toimistolle. Palkinnon arvo on 210€ +alv/kpl ja käyttöaika kolme kuukautta.

Toinen Toimisto on co-working tila Tampereen Finlaysonilla, Proakatemian naapurissa. Toinen Toimisto on erityisesti kohtaamispaikka, jossa minkä tahansa alan ammattilaisella on ystäviä. Ystäviä, jotka ymmärtävät, mitä he tekevät ja mihin kaikkeen heidän pitää pystyä.

Toinen Toimisto tarjoaa työskentelytilat joko päiväksi, silloin kun yksinäisyys kotikonttorilla kaatuu niskaan tai pidemmäksi ajaksi, jos työn flow syntyykin siitä, että ympärillä on ihmisiä, jotka haluavat auttaa eteenpäin ja tehdä asioita todeksi yhdessä. Voit käydä tutustumassa Toiseen Toimistoon paremmin heidän nettisivuillaan toinentoimisto.fi/.

Kävimme myös synttäritiimin kanssa työskentelemässä yhden päivän Toisella Toimistolla ja täytyy sanoa, että he tarjoavat aivan loistavat työtilat sekä työkalut innovointiin, suunnitteluun sekä kokoontumiseen. Erityisesti innostuimme pöydistä, joihin voi kirjoitella ja piirrellä valkotaulutusseilla mielin määrin ja lopuksi voi pyyhkiä pöydät puhtaaksi. Tämmöisen pöydän haluaisin itsellekin!

Aivotutkija Katri Saarikivi (2017) Helsingin yliopiston kognitiivisen aivotutkimuksen yksiköstä on todennut, että työtilat, samoin kuin työyhteisö, voivat vahvistaa kykyämme luovaan ajatteluun ja toimia työn hahmottamisen ja suunnittelun tukena. Kun työskentelemme yhä useammin työpaikan ulkopuolella tai verkossa, ja kun työmme tulokset ovat harvoin kirjaimellisesti kouriintuntuvia, tarvitsemme luovan ajattelun tueksi konkretiaa.

”Tiimihuone fläppitauluineen tai Post it -lappuineen voi olla hyödyllinen työkalu ja turvallinen koti ajattelun kehittämiselle ja oppimiselle. Tilalla ja fyysisillä työkaluilla voidaan tehdä ajatustyöstä helpommin hahmotettavaa ja johdettavaa”, Saarikivi kuvailee.

Laura Lahtovaara (2015) on Turun ammattikorkeakoululle tekemässä opinnäytetyössään käsitellyt sitä, että työntekijöiden välinen vuorovaikutus on merkittävä menestystekijä organisaation suorituskykyä mitattaessa. Tiedon ja osaamisen vaihto auttaa parantamaan yrityksen sisäistä oppimista, tiimityötä ja yhteenkuuluvuutta sekä lisää eri alojen välistä hedelmällistä vuorovaikutusta. Rakennettu työympäristö on kriittisessä asemassa vuorovaikutuksen mahdollistajana.

Tätä vuorovaikutuksen edistämistä myös Toinen Toimisto haluaa olla osaltaan edesauttamassa. Se on paikka, minne erityisesti yksinyrittäjät, pienet yritykset ja yrityksissä työskentelevät asiantuntijat voivat kokoontua tekemään työtään ja verkostoitumaan. Ja kuten me itsekin totesimme, se on loistava paikka projektitiimille projektin suunnittelua ja edistämistä varten.

Loppuun vielä haluan kertoa iloisia uutisia kauempaa tuleville alumneille. Olemme neuvotelleet -10% alennukset seuraaviin hotelleihin synttäreitten ajaksi: Original Sokos Hotel Ilves, Solo Sokos Hotel Torni, Original Sokos Hotel Villa, Radisson Blu Grand Hotel Tammer sekä Dream Hostel&Hotel. Näihin on olemassa omat varauskoodinsa, joilla alennuksen saa. Tästä lähetämme teille vielä sähköpostilla lisätietoja.

Ihania ja aurinkoisia päiviä kaikille!

Toivottelee Sussi

LÄHTEET:

Lahtovaara, L. 2015. Työtilojen vaikutus työn tuottavuuteen ja työntekijän työhyvinvointiin –Case Logomo Byrå. Opinnäytetyö. https://www.theseus.fi/bitstream/handle/10024/98392/Lahtovaara_Laura.pdf?sequence=1

Saarikivi, K. Työtilat ovat luovan ajattelun työkalu. Sponda. Nettisivu. Julkaistu 19.4.2017. Luettu 22.5.2019. https://www.sponda.fi/magazine/tyotilat-ovat-luovan-ajattelun-tyokalu

Toinen Toimisto. Yrityksen nettisivu. Luettu 22.5.2019. https://toinentoimisto.fi/