Tampere
04 May, Saturday
11° C

Proakatemian esseepankki

Kommenttiessee mielenmalleista ja huijarisyndroomasta, yrittäjyyden gurusta sekä markkinointiviestinnästä ravintola-alalla



Kirjoittanut: Anni Pilvinen - tiimistä Kipinä.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Mielenmallit & huijarisyndrooma – Verneri Halttula 

 

Esseesi mielenmalleista ja niiden vaikutuksista mielentilaan sekä päätöksentekoon on erittäin informatiivinen. Mielenmallit ja huijarisyndrooma ovat kiinnostavia ja ajankohtaisia aiheita, ja on hienoa lukea, että olet perehtynyt niihin syvällisesti.

 

Esseessä oli käytetty hyvin lähteitä ja sitä oli helppo lukea. Käytit Miisa Hiltusen ja Charissa Chenin tekstejä hyvinä lähteinä, ja niiden kautta pääsit pohtimaan omaa kokemustasi aiheesta. Huijarisyndrooman yhteydessä esiin tuotu naisten osuus yritysmaailman johtotehtävissä on merkityksellinen huomio. Tämä tuo esille yhteiskunnan rakenteellisia haasteita ja normeja, jotka voivat vaikuttaa huijarisyndrooman kokemiseen. On rohkaisevaa nähdä, että yhteiskunnassa pyritään muuttamaan näitä ajattelumalleja ja edistämään tasa-arvoa. 

 

Miten voisimme yksilöinä ja yhteiskuntana edistää terveempää ajattelua ja vähentää huijarisyndrooman vaikutuksia? Kiitos, että jaot näitä pohdintojasi

 

 

Yrittäjyyden guru – Verneri Halttula 

 

Kiitos, tästä kiinnostavasta esseestä! On kiva nähdä, että olet aktiivisesti pohtimassa näitä aiheita ja soveltamassa niitä omiin kokemuksiisi. Essee teki vaikutuksen, sillä nuorena yrittäjänalkuna kaikki on vielä vähän uutta ja jännittävää. Esseessä oli kannustava ja rohkaiseva sävy! Olit nostanut olennaisia pointteja Antti Merilehdon ajatuksista.

Liiketoimintasuunnitelma on todellakin kulmakivi menestyksekkäälle yritykselle. Se ei vain auta pitämään ajatukset johdonmukaisina, vaan myös selkiyttää liiketoiminnan tavoitteita ja suunnittelua. 

 

Merilehdon pointti voimavarojen keskittämisestä siihen, missä olet parhaimmillasi, ja ulkoistamalla muut asiat, oli todella hyvä nosto. Tämä ei ainoastaan säästä aikaa, mutta myös varmistaa, että asiakkaat saavat parasta mahdollista palvelua. 

 

Lopuksi antamasi käytännön vinkit ovat erinomaisia. Laskutus, arvolisävero, kirjanpito ja avun pyytäminen ovat kaikki olennaisia osa-alueita, jotka usein saattavat unohtua innostuksen keskellä. Kiitos vinkeistä!

 

 

 

 

Markkinointiviestintä ravintola-alalla – Verneri Halttula 

 

On mukava kuulla näkemyksiäsi ja pohdintojasi ravintola-alasta, erityisesti kun olet itse työskennellyt ravintola-alalla ja myöhemmin markkinoinnin parissa. 

Esseesi avaaminen omalla kokemuksellasi tekee aiheesta elävämmän. Ravintola-alan markkinointiviestintä on todellakin muuttunut merkittävästi digitalisaation myötä, ja sosiaalisen median rooli on korostunut. Se, miten ravintolat erottuvat verkossa, on nykypäivänä keskeinen kysymys, ja huomion kiinnittäminen palveluun, kuvien houkuttelevuuteen ja somemarkkinoinnin tehokkuuteen ovat tärkeitä näkökulmia. 

Olen samaa mieltä siitä, että palvelu on parasta markkinointia, ja asiakkaalle jäänyt hyvä mieli voi levitä tehokkaasti suusanallisesti. Oman brändin rakentaminen ja ylläpitäminen ovat myös olennaisia, ja olen kanssasi samaa mieltä siitä, että brändin takana täytyy seistä ylpeänä. Harhaanjohtava viestintä voi olla vahingollista, ja asiakkaiden kiirivä sana voi olla voimakas voima. 

 

Lopuksi pohdintasi kilpailijavertailusta ja brändin ylläpidosta ovat erinomaisia opetuksia niille, jotka harkitsevat oman ravintola-alan liiketoiminnan aloittamista. Harjoitus tekee mestarin, ja uskon, että omistautumisesi alalle näkyy tuloksissa. Hyvä essee, kiitos!

Kommentoi