Tampere
03 May, Friday
11° C

Proakatemian esseepankki

Henkilö brändi



Kirjoittanut: Atso Jaakkola - tiimistä Saawa.

Esseen tyyppi: Yksilöessee / 2 esseepistettä.

KIRJALÄHTEET
KIRJA KIRJAILIJA
Intohimona Brändit
Marina Vahtola
Esseen arvioitu lukuaika on 2 minuuttia.

Muodosta Brändisi.

 

”Brändi on yritys, yhteisö, henkilö, tuote tai palvelu, jolle on syntynyt tai jolle on luotu myönteinen tunnettuus. Brändi Muodostaa identiteetin jonka voi luoda lisäarvoa sekä vahvistaa käyttäjänsä identiteettiä. Brändiin yhdistetään yleensä laatu sekä laadukas. ”

 

Olen miettinyt pitkään. Mikä on oma brändi ja mistä se voisi muodostua. Miten se luodaan? Mitkä on Brändin pohja?

Brändin pohja on arvoissa. Se mitä haluat tehdä. Miten haluat tehdä.

Vahvasti on noussut itsellä vilpittömyys, pilke silmäkulmassa ja virheellisyys.

 

Kuinka saan nämä näkymään omassa henkilö brändissä?

 

Virheellisyys

 

Virheellisyys saadaan näkymään sillä, että myönnät kokouksen puhelussa tai muussa kontaktissa. asian josta et tiedä tai et ole varma. Jääsauna Projectissa huomasin, että se oli toimiva tapa. Aloitin puhelun tulevan yhteistyö kumppanin kanssa. ”Ei tässä olla ammattilaisia vaan opiskelijoita ketkä opettelee vielä asioita. Meillä on seinät kasassa mutta ei vielä katosta tietoa miten se ratkaistaan.”

Uskon että rehellisyydelle ja virheellisyydellä pystyt luomaan luottamusta. tässä massa on tarpeeksi lupailijoita ja kakanpuhujia ihan tarpeeksi.

 

Pilke silmäkulmassa

 

Pilke silmäkulmassa tarkoittaa hauskan pitoa ja tietynlainen rentous tekemisessä. Sen näkyy omassa toiminnassa tietynlaisella vitsillä. Jokaisessa projektissa on riskejä ja huomannut että kun ajattelet positiivisen kautta niin voit kuitata 10 000€:n väärän peli liikkeen hyvänä oppirahana ja naurulla. Silloin virheet ei jää kummittelemaan. Eikä tulevaisuudessa estä tekemistä.

 

Vilpittömyys

 

Se näkyy neuvotteluissa. Esimerkki. tuot rehellisesti ilmi miten rahat voisi jakaa ja millä perusteluilla. Ja etkä pimitä tietoa.  etkä vain pönkitä omaa asiaa. Tällä luodaan sitoutumista ja luottamusta että halutaan puhtaasti hyvää. Ja tässä jotku ihmiset näkee sauman käyttää tätä hyväksi. Mutta sen huomaa kyllä ja siitäpä tietää että kenen kanssa tekee hommia.

 

 

Miten Tästä saisi kovemman henkilöbrändin?

 

Sosiaalinen media on isossa osassa. Siellä pitäisi postauksissa uskaltaa kertoa hauskalla tavalla omista virheistä ja niitten opeista. Se näyttää Virheellisyydestä.  Eikä vain leikkiä kiilto poika kaveria.

 

Lähde

Intohimo brändit, Marina Vahtola, 19.2.2020

Kommentoi