Tampere
23 May, Thursday
24° C

Proakatemian esseepankki

Mielenkiintoinen tulevaisuus



Kirjoittanut: Veli-Matti Kolari - tiimistä Evision.

Esseen tyyppi: Blogiessee / 1 esseepistettä.
Esseen arvioitu lukuaika on < 1 minuutti.

Tämä on komenttiessee Superbrandien kasvuun johtaneet trendit esseestä.

Hyvä ja hauska essee Tuomas. Kiitoksia siitä! Harmi homma, kun en mestarin esseitä ole tainnut aikasemmin lukea. Kiinnostavalla tavalla tuot faktoja esiin, mutta samalla nostat myös omia näkökulmia ja mietteitä, jolloin tutustun samalla myös paremmin sinuun.

Logosuunnittelussa ja värien pohtimisessa ollaan tosiaan kaukana superbrandien toiminnasta, ainakin tällä hetkellä. Eri aloilla on paljon viitteitä ja syötteitä erilaisista ärsykkeistä, jotka voivat tulevaisuudessa olla merkittävä luonnonvoima (Sitra). Tietysti rahalla saa vedenkin tarvittaessa muutettua viiniksi, mutta ehkä haluan uskoa tulevaisuudessa brändien haluavan tehdä enemmin yhteistyötä ratkaistakseen globaalin maailman kompleksisia ongelmia. Tälläisten allianssien tai alustojen luominen ei ole varmasti helppoa, mutta positiiviset tulokset tulevat ruokkimaan entisestään.

Yksi Sitran nostamista pohdinnoista on, että verkostomainen valta lisääntyy (Sitra). Suomessa myös top 10 arvostetuimpiin brändiin kuului paljon vastuullisesti toimivia ja hyvin yhteisöllisiä pörssiyhtiöitä (Pakkaus.com n.d). Näen, että vastuullisesti toimivat yritykset pystyvät ja ehkä tulevat muodotamaan erilaisia alustoja, joiden kautta pyrkivät luomaan yhteisiä tarjoomia asiakkaille. Alustatalous itsessään on mielenkiintoista ja sen mahdollisuudet tulevaisuudessa on monialaiset. Opinnäytetyömme prosessiimme kuului potentiaalisten yhteiskumppaneiden haastattelu. Muutamien isojen toimijoiden tämän hetken hankkeet tähtäävät juuri erilaisten yhteisten alustojen luontiin, joka pohjaa aivan uudenlaiseen johtamis ja ajattelutapaan.

 

 

Saarinen, T. 2021. Superbrandien kasvuun johtaneet trendit. Luettu 13.5.2021. https://esseepankki.proakatemia.fi/superbrandien-kasvuun-johtaneet-trendit/

Pakkaus.com. n.d. KULUTTAJAT OVAT PUHUNEET: ARVOSTETUIMMAT BRÄNDIT. Luettu 13.5.2021. https://www.pakkaus.com/kuluttajat-ovat-puhuneet-arvostetuimmat-brandit/

Stira. n.d. Megatrendit 2020. Luettu 13.5.2021. https://www.sitra.fi/aiheet/megatrendit/#mista-on-kyse

Kommentoi